Drossel - інтернет автозапчастин в Україні
066 386-22-66
098 022-44-00
093 044-66-44
Наприклад: біксенонові лінзи
0
0
0

Витік моторної оливи: найпоширеніші причини

08.03.2015
Моторна олива - незамінний компонент для коректної роботи двигуна. Його витрата, пропорції доливання вказуються в сервісній документації до транспортного засобу. В основному доливати потрібно менше 2 літрів на 10тис. км пробігу. Це співвідношення може змінюватись, оскільки з віком двигуна витрата оливи збільшується. Манера водіння також впливає на кількість витраченої оливи (вона йде активно, якщо їздити на підвищених обертах). Витрата оливи визначається конструктивними особливостями двигунів. Шестициліндрові мотори вимагають більше змащення, ніж чотирициліндрові двигуни малолітражок.

 
Масляна плівка, що покриває основні вузли тертя двигуна, має властивість згорати, слідчо зменшуючи кількість оливи в змащувальній системі. Це експлуатаційний фактор необхідності доливання оливи. Але існує маса інших аспектів, які потребують заливки додаткових порцій мастила. Основний з них - витік моторної оливи.
 
Найпоширеніші причини течі оливи з мотора:
  • перевищення допустимих норм заливки оливи;
  • розгерметизація елементів системи змащення;
  • втрата в'язкості оливи (розрідження);
  • надмірний тиск газів в змащувальній системі;
  • деформація і поломка апаратних складових системи змащення.
Якщо в мотор залити великий обсяг моторної оливи, вона буде витікати через сальники і згоряти. В результаті цього важливі деталі двигуна деформуються і виходять з ладу.
 
Порушення герметичності змащувального механізму двигуна настає при старінні сальників і ущільнювачів компонентів. Вони всихають, не прилягають щільно до деталей автомобіля, або послаблюються кріплення на сполучних швах. Усунути проблему можна шляхом заміни деталі, що зносилася або, підтягнувши кріплення.
 
Неякісна моторна олива в процесі використання втрачає в'язкість під впливом перепадів температур. Сальники і прокладки, розраховані під конкретну в'язкість моторної оливи, не зможуть утримувати більш рідку речовину, внаслідок чого розріджена олива витікає з мотора. В основному дана проблема виникає при перевищенні інтервалу заміни мастильної речовини. Своєчасна заміна оливи запобіжить її витік з системи. Усунути теч також допоможуть додаткові вузькоспеціалізовані присадки, що підвищують в'язкість.Вони також можуть сприяти відновленню прокладок і сальників, якщо додавати компоненти в прогрітий двигун.

Втрата оливи може стати наслідком зміщення прокладок під дією підвищеного тиску газів всередині картера або системи змащення. Тиск зростає при порушенні вентиляції корпусу двигуна, блокування редукційного клапана (зафіксувався в закритому стані), забрудненні масляних каналів. Ремонт клапана, промивка і очистка елементів вентиляції картера і маслопроводів допоможуть усунути течі моторних олив.
 
Найбільш уразливі деталі, з яких може витікати олива:
 
1. Піддон картера, точніше прокладка в корпусі мотора. Виявити поломку можна тільки при знятому піддоні. Потрібно звертати увагу на його стан при кожній заміні оливи.
 
2. Оливний фільтр. Найчастіше в ньому деформується або рветься кільце ущільнювача, що призводить до заміни фільтра. При його установці варто змастити кільце моторною оливою, щоб не порушити його цілісність ще в процесі монтування. Ретельно вибирайте фільтри, адже споживчий ринок переповнений неякісним товаром і підробками. Гумове кільце має максимально ущільнювати фільтр. Якщо олива витікає через ущільнювальний матеріалу, потрібно дотягнути фільтр, але якщо речовина просочується через шви фільтра - потрібна його заміна.
 
3. Прокладка на голівці блоку циліндрів. Псується прокладка, розміщена між системою охолоджуючої рідини і циліндрами. В цьому випадку моторна олива може потрапити в систему з антифризом, а потім знову в двигун. Патьоки при цьому на моторі можуть не утворитися, але охолоджуюча речовина різко змінить колір, а олива почне пінитися. Перші явні прояви непридатності прокладки - масляні патьоки на корпусі мотора.
 
4. Прокладка кришки клапанів. Найчастіша причина витоку моторної оливи. Вона виникає при зношуванні прокладки в горловині двигуна або при поганій фіксації кришки мотора. Виявити проблему можна відразу при відкритті капота - на зовнішніх стінках мотора видно характерні патьоки. Колосальних втрат оливи при цьому не буде, але замінити прокладку все ж необхідно. Несвоєчасна заміна цієї деталі може привести до згубного для мотора потрапляння антифризу в систему змащення, що призводить до блокування двигуна або гідравлічного удару.
 
5. Розподільчий вал і колінвал. Проблему діагностувати складно. Необхідно ретельно оглянути двигун на предмет патьоків. Якщо знайшли калюжу оливи - необхідна негайна заміна сальників. Вони можуть стати непридатними через тривалий термін експлуатації, згубний вплив на гуму неякісної моторної оливи. Деякі сучасні високоякісні моторні оливи можуть згубно впливати на деталі з гуми в застарілих автомобілях. Сальники також можуть бути поганої якості спочатку.
 
Якщо ви помітили, що витрата моторної оливи різко збільшився, перевірте перераховані вузли. Так ви зможете вберегти двигун від капітального ремонту або повної поломки. Деякі причини витрати оливи неможливо визначити без відкриття мотора. Вона може просто надмірно згоряти (якщо неправильно підібрана в'язкість) або виливатися на землю. Неприємно, якщо дорога олива відомих брендів марнується, не виконавши потрібних функцій. Це б'є не тільки по бюджету автомобіліста, але і стан його «залізного коня». Деталі двигуна на тлі дефіциту постачання оливою піддаються сухому тертю, втрачають цілісність, деформуються, дія присадок не виконується в повній мірі, розвиваються процеси окислення і розвитку корозії. Щоб уберегти себе від зайвих проблем з двигуном, частіше оглядайте авто на СТО.



Читати інші статьи...

Відгуки
Для цієї публікації ніхто не залишив відгук.
Залишити свій відгук

Напишіть свій відгук або поставте запитання щодо цієї публікації:

Я хочу:

Скасувати

ім'я:

Email:

Текст:

Оцінка:

Код:

Дивіться також
Автозапчастини
Автозвук та електроніка
Автокилимки
Автономні джерела живлення
Автосвітло
Автотовари
Аксесуари
Апарати високого тиску і аксесуари
Багажні системи
В багажник
В гараж
Детейлінг та догляд
Дім та кемпінг
Електроінструменти
Ксенон 24V (9-32V)
Меблі для кемпінгу
Мотоциклетна програма
Оливи та хімія
Охоронні системи
Паркувальні системи
Ручний інструмент
Термопродукція
Тюнінг
Чохли та накидки
Штатні магнітоли
Вгору
У вашому кошику
Корзина пуста