Ознаки помираючого насосу ГПК
21.08.2020
Насос гідропідсилювача керма (ГПК) є частиною рульової системи, завдяки якій створюється необхідний тиск робочої рідини (оливи) у рульовій рейці та забезпечується її правильна циркуляція у всій гідросистемі рульового управління. В результаті роботи насосу ГПК поворот кермового колеса здійснюється з мінімальним зусиллям. Завдяки цьому керувати автомобілем стає набагато простіше, а також це дозволяє більш точно й швидко коригувати траєкторію руху транспортного засобу.
Практично усі виробники під час проектування і виробництва насосів гідропідсилювача закладають великий ресурс наробітки до відмови. Тому при належній експлуатації та періодичному обслуговуванні насосу ГПК, він працює стабільно і не вимагає заміни протягом багатьох тисяч кілометрів пробігу.
Існує перелік симптомів, які вказують на несправність насосу та підказують автовласнику, що пора б заїхати на СТО й провести повну діагностику системи рульового управління, і ГПК зокрема.
Існує перелік симптомів, які вказують на несправність насосу та підказують автовласнику, що пора б заїхати на СТО й провести повну діагностику системи рульового управління, і ГПК зокрема.
До таких ознак належать:
- На працюючому, прогрітому моторі та при "робочій" температурі оливи у гідравлічній системі авто зусилля, яке потрібно прикладати до керма для повороту коліс на необхідний кут, зростає. Причиною цього, як правило, є перегрів насосу ГПК або потрапляння сторонніх механічних часток у гідравлічну систему.
- Поява піни робочої рідини в розширювальному бачку ГПК. Як правило, виною всьому зношений підшипник гідропідсилювача. Його заміна повинна вирішити проблему.
- Сильний гул і можливе підтікання ГПК. Зазвичай, причиною стає знос валу підсилювача керма. Можна поміняти вал або замінити насос ГПК у зборі.
- Занадто низький тиск оливи в системі. Найчастіше ця проблема пов'язана зі зносом ротора насосу.
- Для повороту керма потрібне підвищене зусилля. Одна із типових причин цієї несправності - залипання лопаток ротора насосу ГПК.
- Характерний гул, свист та пульсуючий тиск у гідропідсилювачі керма. Зазвичай, проблема полягає у недостатньому (рідше в надмірному) натягненні ременя приводу ГПК.
Щоб уникнути передчасної поломки насосу ГПК і забезпечити його стабільну роботу протягом усього відведеного йому терміну, рекомендуємо:
- періодично перевіряти рівень оливи у гідравлічній системі;
- вчасно міняти оливу ГПК;
- використовувати якісну робочу рідину, що відповідає допускам;
- при появі сторонніх шумів або підтікань потрібно у найкоротші терміни звернутися на СТО.
Періодична діагностика та своєчасне ТО будуть запорукою повної впевненості у технічній справності автомобіля, що дозволить зробити вашу поїздку більш комфортною і безпечною. Швидко підібрати оливи та запчастини для ТО можна клікнувши за цим посиланням:
Залишилися питання чи потрібна допомога у підборі такої запчастини, як насос гідропідсилювача керма? Телефонуйте, менеджери вам допоможуть.
Читати інші статьи...