Рульовий наконечник: чому зношується і як замінити?
19.08.2020
Рульовий наконечник є конструктивною частиною рульового управління транспортного засобу, завдяки якій можливий поворот колеса на необхідний кут. Одним кінцем наконечник з'єднується з рульовою тягою, а іншим - фіксується на поворотному кулаці.
До основних причин передчасного виходу з ладу наконечників рульової тяги можна віднести:
- Необережну їзду по ямах та вибоїнах, що призводить до сильних пікових навантажень на рульове управління у цілому й, на рульові наконечники зокрема. Як результат - з'являються стуки і люфти.
- Негерметичність пильника наконечнику, через що пил, бруд, вода та інше потрапляють всередину корпусу наконечника і призводять до його швидкого виходу з ладу.
- Природній знос. Кермові наконечники, як і будь-які інші запчастини, потрібно час від часу міняти.
До непрямих ознак, за якими можна визначити, що, швидше за все, причиною несправності є наконечники рульової тяги відносяться: характерний глухий стукіт під час руху по нерівній дорозі, збільшений вільний хід кермового колеса, а також сторонні звуки (слабкі стуки) при повороті, які передаються на кермо.
Всі ці ознаки вказують на те, що у найкоротші терміни потрібно звернутися на станцію технічного обслуговування, провести діагностику та за необхідністю замінити рульові наконечники. Рекомендується міняти відразу обидва наконечники, оскільки, якщо "застукав" один, то незабаром і другий стане непридатним до використання.
Заміну рульових наконечників краще довірити фахівцям та здійснювати на СТО, але за наявністю певних навичок і спеціальних інструментів дану процедуру можна здійснити самостійно.
Для цього необхідно:
- підняти автомобіль;
- демонтувати колесо;
- послабити стопорну гайку, яка фіксує наконечник на рульовій тязі;
- зняти фіксуючий шплінт з гайки наконечнику;
- відкрутити гайку, що закріплює рульовий наконечник на кермовому колесі;
- використовуючи спеціальний знімач для кульових опор, роз'єднати палець рульового наконечнику й поворотний кулак;
- поставити спеціальні мітки на рульовій тязі, щоб по ним орієнтуватися на скільки потрібно накрутити новий наконечник;
- відкрутити старі наконечники;
- змастити різьбові з'єднання та встановити нові наконечники;
- виконати збірку в зворотному порядку;
- після заміни обов'язково заїхати на СТО і зробити розвал/сходження.
Швидко підібрати все необхідне для ремонту підвіски можна, клікнувши за цим посиланням:
Своєчасне технічне обслуговування та регулярний контроль стану рульового управління автомобілю будуть запорукою впевненості у технічній справності транспортного засобу, що зробить вашу поїздку більш комфортною і безпечною. Якщо у вас залишилися питання або потрібна допомога в підборі запчастин на авто, телефонуйте, менеджери вам допоможуть.
Читати інші статьи...