Drossel - інтернет автозапчастин в Україні
066 386-22-66
098 022-44-00
093 044-66-44
Наприклад: біксенонові лінзи
0
0
0

Класифікація моторних олив (ACEA, API, ILSAC, JASO)

18.01.2015
У міжнародній номенклатурі існує чотири класифікації автомобільних олив:
  • API - класифікація за американським стандартом;
  • ACEA - класифікація за європейським стандартом;
  • ILSAC - азіатська класифікація якості автомобільних олив;
  • JASO - японська класифікація машинних олив.
Всі ці класифікації говорять про одне й те ж. Якщо Ви хочете купити моторну оливу, то не варто шукати всі три стандарти, достатньо наявності одного з них.
 
ILSAC застосовується для ліцензування і сертифікації транспортних засобів виробництва США або Японії. Вона була створена в 1992 році в результаті спільної співпраці Американських (AAMA) і Японських (JAMA) асоціацій виробників транспортних засобів. Вони заснували Міжнародний комітет зі стандартизації та ліцензування моторних олив (ILSAC). Даний комітет видає стандарти якості моторної оливи тільки для бензинових двигунів легкових транспортних засобів.
 
Існує 7 класів поділу олив по стандарту ILSAC:
  • GF-1, прийнятий в 1992р;
  • GF-2, прийнятий в 1996р;
  • GF-3, прийнятий в 2001 р (повна відповідність з американської класифікацією API SL);
  • GF-4, прийнятий в 2004р (повна відповідність з американської класифікацією API SM);
  • GF-5, прийнятий в 2010р (повна відповідність з американської класифікацією API SN);
  • GF-6A, прийнятий у 2017 р (повна відповідність до американської класифікації API SP);
  • GF-6В, прийнятий у 2020 р (повна відповідність до американської класифікації API SP).


 

Європейські виробники автомобілів не вимагають від виробників олив відповідати вимогам ILSAC. На товарі європейського виробництва рідко зустрічаються записи про цю класифікації. Дана стандартизація потрібна для власників азіатських автомобілів з правим кермом, в які заливають азіатські оливи класифікації ILSAC.
 
Більш детально розписані властивості олив в класифікації за американським стандартом, ніж в ILSAC. Класифікація API заснована 1969году Американським інститутом нафти. Нею вперше розділені поняття дизельних / бензинових двигунів. Бензинові специфікації позначаються символом S (Service) і складаються з двох символів, а дизельні - C (Commercial). Друга буква маркування бензинових специфікацій підбирається в діапазоні А-N, що означає ступінь якості оливи. Існують такі класи оливи: SF, SG, SH, SJ, SL, SM, SN, SP, CC, CD, CE, CF, CG-4, CH-4, CI-4, CJ-4, CF-4, CK -4. На сьогоднішній день успішно застосовуються лише деякі з них:
  • SN, прийнятий у 2010 році;
  • SM, прийнятий у 2004 році;
  • SL, прийнятий у 2001 році;
  • SJ, прийнятий у 1996 році;
  • SH, прийнятий у 1992 році;
  • SG, прийнятий у 1988 році;
  • SF, прийнятий у 1988 році;
  • CJ-4, прийнятий у 2006 році;
  • СІ-4, прийнятий у 2004 році;
  • СН-4, прийнятий 1998 року;
  • СG-4, прийнятий 1995 року;
  • СF-4, прийнятий у 1990 році;
  • СF-2, прийнятий у 1994 році;
  • CF, прийнятий у 1994 році;
  • CE, прийнятий у 1987 році.
Максимально високі вимоги втілені в моторній оливі серії API SN. За бензиновим специфікаціям, чим далі буква стоїть в латинському алфавіті, тим вищий клас оливи.
 


 

Специфікація олив для дизельних двигунів спочатку позначалася теж тільки двома латинськими символами (CA, СB, СC, СD і т.д.). Принцип зростання якості оливи в міру поглиблення в латинський алфавіт залишався незмінним. Але на серії СD з'явилася необхідність виділити в окрему специфікацію вимоги до двотактних двигунів (вони, як правило, використовуються в будівельній техніці).Проблема була вирішена введенням в маркування ще одного символу (цифри). Так з'явилися оливи для двигунів двотактних (СF-2) і чотиритактних (СF-4). У 2002 році виникла необхідність поліпшити специфікацію дизельної оливи для двигуна з системою EGR. На той час функціонувала система СІ-4, а її поліпшеною версією стала СI-4 +.
 
Отже, моторні оливи по специфікації API позначаються двома буквами і іноді цифрою. При цьому вони можуть бути однією спеціалізацією (бензиновими або дизельними) і універсальними. У маркуванні першої вказується головна специфікація, а тільки потім додаткова. Наприклад, олива серії API SM СI-4 - це бензинова олива, яку можна заливати в дизельні двигуни. І навпаки, олива API СI-4 SM - дизельна олива, яку можна заливати в двигун внутрішнього згоряння.
 
2005рік став відкриттям специфікації ЄС. Вона складається з одного класу - малов'язкі енергозберігаючі оливи. Вони забезпечують економію бензину не менше ніж на 1.5%. В 2010р була введена специфікація RC - це ресурсозберігаючі оливи. Даний клас економить паливо, захищає каталітичний нейтралізатор і систему турбонаддува. Оливи серії RC сумісні з біопаливом.
 
Класифікація за європейським стандартом ACEA є аналогом американського API. Раніше всі оливи по даній специфікації поділялися на речовини для бензинових, дизельних і моторів дизельних вантажних автомобілів. У 2004році групу олив для бензинових / дизельних двигунів з'єднали в один клас. Часто новітні оливи не підходять під двигуни, випущені до нової редакції правил ACEA (до 2004). Тому на упаковках деяких моторних олив зустрічається маркування за попередньою редакцією.
 
На сьогодні специфікація ACEA передбачає поділ усіх олив на три групи:
  • А / В. Ця категорія включає 4 класи для дизельних / бензинових двигунів: A1 / B1-04, A3 / B4-04, A3 / B3-04, A5 / B5-04;
 


 

  • С (оливи, які повністю відповідають вимогам екології вихлопних газів). Вони безперебійно працюють з каталізаторами і з фільтрами саж. У даній категорії виділяють три класи: С1-04, С2-04, С3-04.
     


     

  • Е. Вона заснована ще в 1995 р і об'єднує оливи для дизельних навантажених двигунів. Застосовуються в великогабаритному, важкому транспорті. У 2004р додані класи Е6, Е7, видалені дві застарілих класифікації.
     


     

Членами ACEA є найбільші виробники автомобілів (Porsche, Rolls-Royce, GM-Europe і т.д.). Кожен з них висуває особливі вимоги до складу і якості моторної оливи, і при цьому самостійно розробляють власні допуски моторних олив, паралельно беручи участь в розробці категорій стандарту ACEA. Технології виробництва у всіх різні, тому підвести всі оливи під загальний знаменник, виділити в окрему групу дуже складно. Безліч присадок, різноманітність хімічного складу вимагають випускати свої посилені і уточнюючі вимоги, а загальноприйняті класифікації брати за основу (API і ACEA для американського і європейського ринку відповідно).

JASO – японська організація зі стандартів автомобільної промисловості. Основний фокус JASO – це оливи для мотоциклів. Класифікація включає JASO MA-2 (для мокрих зчеплень) та JASO DL-1, DH-1, DH-2, SG+ (для зчеплень, що не потребують мокрого зчеплення).



Читати інші статьи...

Відгуки

22:48:19 20.01.2020

Оцінка 5
Спасибо, отличная статья
Розкрити
Відповісти

18:13:06 06.09.2018

Оцінка 5
Очень актуальная статья.Спасибо!
Розкрити
Відповісти

22:26:59 18.06.2018

Оцінка 5
Как жалко, что многие ленятся вникать подробно в необходимую информацию. ВАМ СПАСИБО!
Розкрити
Відповісти
Залишити свій відгук

Напишіть свій відгук або поставте запитання щодо цієї публікації:

Я хочу:

Скасувати

ім'я:

Email:

Текст:

Оцінка:

Код:

Дивіться також
Автозапчастини
Автозвук та електроніка
Автокилимки
Автономні джерела живлення
Автосвітло
Автотовари
Аксесуари
Апарати високого тиску і аксесуари
Багажні системи
В багажник
В гараж
Детейлінг та догляд
Дім та кемпінг
Електроінструменти
Зберігання їжі та води
Ксенон 24V (9-32V)
Меблі для кемпінгу
Мотоциклетна програма
Оливи та хімія
Охоронні системи
Паркувальні системи
Ручний інструмент
Тюнінг
Чохли та накидки
Штатні магнітоли
Вгору
У вашому кошику
Корзина пуста