Відмінності ксенону постійного струму (DC) від ксенону змінного струму (AC)
26.10.2014
На перший погляд відрізнити якість ксенону постійного струму і ксенону змінного струму складно. Тільки мерехтіння ламп видає відсутність в системі DC стабілізатора напруги. Щоб зрозуміти принцип роботи кожної системи, необхідно знати їх конструктивні особливості. Основний відмітний аспект ксенону AC від DC - принцип роботи блоку розпалювання. Причому це стосується безпосередньо моменту розпалу ксенонових ламп і підтримки режиму їх нормального функціонування. Для створення дугового розряду між електродами лампи необхідний потужний імпульс. У цей момент напруга досягає позначки в 25кВ. Після запуску лампи контроль над підтриманням напруги передається на контролер, інтегрований в баласт. Напругу живлення ксенону в нормальному режимі функціонування - 80В. Живлення має подаватися на систему безперервно.
В DC комплектах баласти створюють нециклічний, одиничний розряд. Це стає причиною тремтіння електричної дуги ксенону. Для правильного запалювання лампи необхідний повторний імпульс. Час очікування розряду і прогріву лампи займає кілька секунд. Все залежить від потужності блоку керування ксенонової системи. Ксенон постійного струму значно випереджає за якістю галогенове освітлення, але поступається показникам надійності систем змінного струму. Ксенон АС бездоганно працює, завдяки можливостям змінного струму створювати імпульси потрібної частоти і потужності для безперебійного світіння ламп. Для створення амплітуд коливань використовують джерела змінного струму - інвертори. Ці пристрої перетворять низьковольтний імпульс в високовольтний розряд і навпаки. Напруга бортової мережі транспортного засобу (12В) досягає потрібної величини в 25кВ. При цьому блоки розпалювання АС передбачають двосторонній зв'язок між основними функціональними вузлами системи. Лампи ксенону працюють від прямокутної хвилі високої частоти. Спеціальна мікросхема відповідає за зворотній зв'язок лампи з баластом. Як тільки потужність дугового розряду в колбі з ксеноном падає, блок керування на лампу відправляє імпульс підтримки її світіння. Коректна робота системи і потужний потік світла безпосередньо залежить від напруги, що поставляється.
Комплекти змінного струму відрізняються від ксенону DC також ергономічними показниками блоків керування. Ксенон АС за вагою важче і габаритніше, оскільки містить перетворювач сигналу. Цей вбудований стабілізатор може розміщуватися окремо від баласту або монтуватися безпосередньо в його корпус. Розташування високовольтної котушки визначає, якої будови буде блок АС - одно- або двокомпонентної. Форма пристрою може бути стандартною (normal) або тонкою (Slims).
Більшість власників авто в якості ксенонового освітлення віддають перевагу використанню систем змінного струму двокомпонентної будови. Дане конструктивне рішення максимально захищає проводку автомобіля від небезпечних проводів високої напруги, оскільки вони розосереджені по периметру спеціального ізольованого пластикового блоку. Баласти з винесеною котушкою більш потужні, зводять до мінімуму виникнення перешкод у мовленні радіоапаратури транспортного засобу, наведень від високовольтних вузлів, згубно впливають на працездатність електроніки авто. У деяких моделях двокомпонентної будови встановлюють додаткові заглушки перешкод. Часто сучасні ксенонові системи використовують лампи, суміщені з ігнітором в одне ціле.
Блоки ксенону змінного струму, на відміну від вузлів керування DC, видають гучний сигнал (писк) при запалюванні лампи, який затихає в міру її розжарювання. Цей звук допомагає вловити момент готовності ксенону для використання. Ксенонове освітлення з баластами постійного і змінного струму вимагає правильного підбору ламп. Їх маркування аналогічне - АС, DC. Від відповідності цих параметрів залежить термін служби ксенону в цілому (ламп і баласту), коректність його роботи. Зносостійкість блоків розпалу й ламп, якість і безперервність світлового потоку зменшується в рази, якщо використовувати блок DC з лампами АС. З'являтиметься «тремтіння» світлового потоку, оскільки немає стабільності в дуговому розряді. А якщо лампу DC підключити до блоку АС, функціонувати система взагалі не буде. Адже блок АС не створює полярність, так необхідну для роботи ламп постійного струму. При підключенні DC блоку до DC лампи мінімальний термін служби комплектуючих становить 1 рік. Час роботи ксенону змінного струму становить 3000 годин, ксенону DC - в два рази менше (1,5 тис. годин).
Найбільш вагома відмінність між двома видами ксенону - вартість. Блоки змінного струму значно дорожче DC систем. Причина криється в оснащеності додатковими компонентами. Не розбираючи блоки розпалу й лампи, складно візуально визначити, який ксенон пропонують. Вибирати подібні системи освітлення варто разом з фахівцями, довіряти сумлінним продавцям. Деякі умільці розміщують в ксеноні DC муляжі інверторів, обманюючи неуважних покупців. У чому системи ксенонового освітлення АС і DC схожі - в стійкості до термальних перепадів. Конструктивні особливості кожної моделі передбачають стійкість компонентів до атмосферного впливу: корпус герметично запаяний, найбільш вразливі елементи надійно заховані від проникнення вологи.
Виходячи з вищевикладеного, проаналізувавши статистику по відсоткам браку (АС - до 2%, DC- більше 5%), видно, що відмінності ксенону постійного струму від ксенону AC колосальні. Який тип освітлення і блоків керування вибрати, залежить від потреб і можливостей кожного власника авто. Оцінивши надійність і рівень виконання комплектуючих, стає зрозуміло, що комплект АС ніколи не буде коштувати дешево. Не варто піддаватися на строкату рекламу і ганятися за дешевизною. Купивши неякісний ксенон, зростає ймовірність повторної витрати грошей.
Читати інші статьи...
20:59:35 05.12.2018
16:37:16 06.12.2018
00:17:29 06.01.2018
11:42:23 06.01.2018
22:19:02 21.11.2017
10:38:48 20.04.2017
12:07:20 20.04.2017
21:48:45 15.01.2017
10:45:37 11.11.2016
08:51:52 24.12.2015
21:02:32 24.03.2015
22:36:10 01.02.2015