Види ксенонових блоків розпалу та їх призначення
02.10.2014
Система автомобільної світлотехніки - один з найважливіших функціональних блоків автомобіля. Освітлення повинне бути бездоганним, особливо при поганій видимості. Сучасні галогенові лампи в фарах не дають бажаного світлового потоку, а в дощову погоду взагалі створюють своєрідну «світлову стіну». Ксенонове освітлення формує потужний промінь світла, який освітлює дорогу і узбіччя, відмінно відбивається від дорожніх знаків і ліній розмітки на трасі. Ксенон незамінний в погану погоду (дощ, туман, сніг), потік світла освітлює дорогу далеко вперед. Підвищується світловіддача - зростає освітленість траси. Ксенонові лампи зносостійкі і надійні, не створюють високого теплового випромінювання, не ушкоджують дзеркальне покриття фари.
Щоб ксенонові фари почали функціонувати і працювали безперебійно, необхідний значний стрибок напруги, створити який не зможе низьковольтна система автомобіля. На початку XXI століття на світовому ринку з'явилися ксенонові лампи з цоколем H (Halogen) і двома блоками управління. Для правильної роботи ксенонових ламп з ними поставляються спеціальні блоки розпалювання - баласти. Даний пристрій подає високовольтний імпульс в 20КВ на електроди лампи. Між ними формується дуговий розряд, за рахунок якого світиться ксенон. Лампи ксенонового освітлення не містять нитки розжарювання, тому дуже важливо підтримувати в них потрібну напругу для постійного світіння. Після виходу лампи в робочий режим потрібно імпульс набагато меншої потужності (30-35Вт).
Монтування ксенонового освітлення не тягне за собою модифікацій всієї системи електропостачання транспортного засобу. У деяких комплектах ксенону високовольтний блок баласту інтегрований в ковпачок-тримач лампи. Провід, що виходить від блоку розпалу низьковольтний, що виключає перешкоди і наведення в бортовій мережі. Такі пристрої розпалювання можна встановлювати в будь-яких автомобілях.
Перед покупкою баласту попередньо варто перевірити потужність бортової мережі транспортного засобу. На блоках розпалу в маркуванні вказано підтримуваний параметр (9-32V, 9-16V). Залежно від цього показника, найпопулярніші сучасні баласти діляться на кілька видів:
- Блоки розпалювання для авто з напругою бортової мережі 9-18В. Період входження лампи в робочий режим складає 1-2 секунди. Вони встановлюються на невеликі вантажні авто, мотоцикли, старі іномарки, вітчизняні транспортні засоби. Такі блоки виконані в цілісному корпусі. Надійшли у виробництво в 90-х роках (перші з них блоки розпалювання Hella).
- Блоки розпалювання з реле зворотного зв'язку (від лампи до баласту). Інтегрована мікросхема дозволяє блоку самостійно запалювати лампу, якщо вона погасла. Номінальний діапазон роботи - 6-32В. Розпал ксенону під управлінням даних баластів відбувається в кілька разів швидше (до 0.5 сек). Вони універсальні, так як підходять майже під всі автомобілі. Такий блок управління ксеноновим освітленням може монтуватися на вантажні та легкові авто, моторолери та мотоцикли. Він забезпечить безперебійну коректну роботу ксенонового освітлення, гарантовано сформує потужний потік світла. Сучасні баласти стійкі до термальних змін, витримують коливання -40°С - + 105°С.
Залежно від форми і дизайну корпусу баласти бувають класичні та тонкі баласти (Slim), з внутрішнім і винесеним ігнітором. Високовольтна частина схеми найбільш вразлива, визначення її в окремий корпус дозволяє зменшити перешкоди і наведення на радіоапаратуру транспорту. Деякі моделі мають заглушки перешкод, але такі баласти набагато дорожчі своїх «родичів». Корпус блоку розпалювання запаяний, мікросхема впаяна в смолу (герметик). Це виключає можливість попадання вологи в найважливіші функціональні модулі ксенонового освітлення.
Якщо транспортний засіб не має штатного ксенону, його можна встановити самостійно. Сучасні ксенонові лампи мають цоколь галогенових, запросто стануть на місце попередників. Єдиний недолік - засліплення зустрічних водіїв, оскільки світловий пучок буде проникати значно вище допустимої межі. Встановлювати ксенон і регулювати світловий потік повинні фахівці.
Всі елементи ксенонового освітлення піддаються загальноприйнятій стандартизації, тому якщо вийде з ладу якийсь блок, замінити його буде нескладно. Новий баласт закріплюють саморізами і монтажною скобою, підключають живлення, притримуючись полярності. Далі під'єднують провода, що йдуть до ламп. Джгут проводів закріплюють в довільній формі, щоб він не бовтався. Заключний етап - накидаємо клему на акумулятор. Якщо ксенон чомусь не працює, слід шукати причину в блоці розпалювання. Якщо заміна даного модуля не дала результатів, лампи в повному порядку - причина поломки в несправності проводки. У деяких транспортних засобах (Mercedes, VW, Audi, BMW) передбачений контроль цілісності ламп, щоб запобігти переобладнання оптики під ксенонову. Для них придумали баласти з обманкою.
Розшифровка маркування ксенонової лампи D1S / D1R: S - лампа ксенонового освітлення з лінзою, R - лампа в спеціальному рефлекторі, D1 - ігнітор суміщений з лампою. D2S - штатні лампи для біксенонових лінз, D2R - штатні лампи для оптики з рефлектором. D3S - суміщені з ігнітором, не містять ртуті, як і D4S. Лампи нового покоління D3S, D4S / D4R застосовуються в таких авто: Audi Q5, Q7, A5 / S5, Ford Flex, Lexus, Lincoln Navigator, Toyota, Lincoln MKS і інших авто.
Економити на ксеноновому освітленні, а особливо на блоках розпалу не варто. Від правильної роботи баласту залежить безпека вашого авто. Слід берегти високовольтний блок від вологи і механічних пошкоджень цілісності корпусу, стежити за станом фар і їх комплектуючих. Купувати ксеноновий блок розпалу варто в перевірених світових виробників, встановлювати в кваліфікованих фахівців.
Швидко підібрати автолампи можна клікнувши за цим посиланням:
Швидко підібрати автолампи можна клікнувши за цим посиланням:
Читати інші статьи...
13:29:03 12.07.2022
11:47:45 13.07.2022
04:43:04 20.05.2022
17:07:21 28.05.2022
11:18:36 29.08.2019
12:10:27 29.08.2019