Як вибрати парктронік
28.09.2014
Парктронік - це унікальний пристрій, що допомагає водіям уникнути непередбачених ситуацій при парковці або русі заднім ходом. Паркувальний сонар своєчасно попередить про наявність перешкод на шляху транспортного засобу. Це мінімізує ймовірність зіткнень і пошкоджень авто. Цей пристрій затребуваний у великих містах, де висока ймовірність зіткнення на переповнених парковках. Парктроніки також незамінні для початківців водіїв.
Особливості роботи парктроніка.
Пристрій використовує ультразвукові хвилі. Вони надходять від датчиків, інтегрованих в бампери (або в один з них). Кілька чутливих до ультразвукових коливань пристроїв вимірюють відстань до найближчих об'єктів, відбиваючих звукові хвилі, передають сигнал на блок управління АПС. У разі небезпеки Акустична Система Парковки видає попереджуючий переривчастий сигнал для індикації дистанції до перешкоди. У деяких моделей допоміжної системи паркування в комплектацію входить РК-дисплей. Він монтується в панель приладів, кріпиться до дзеркала заднього виду або встановлюється як незалежний блок. Парктронік можна встановити опціонально на будь-яку модель транспортного засобу. Сучасні авто комплектуються паркувальною системою в процесі виробництва.
Рекомендації, як вибрати парктронік.
Кожен власник авто вибирає сам, яку модель паркувальної системи встановити, відштовхуючись від своїх фінансових можливостей і вимог.
Ультразвукові парктроніки відрізняються між собою:
- приладами ультразвукових випромінювань;
- кількістю датчиків - сигналізаторів;
- типом установки;
- методами оповіщення.
Одні моделі АПС використовують датчики в якості джерел ультразвуку, інші - стрічкові плоскі антени. У стрічкових парктроніках антену монтують зсередини пластикового бампера. Найбільш поширені паркувальні радари на основі датчиків. В транспортний засіб можна встановити систему з 2-8 датчиків. Найнадійніший передбачає кріплення по 4 датчика на обидва бампера. Кількість датчиків залежить від особливостей авто. Наприклад, на позашляховик з запаскою на багажнику не вдасться монтувати три датчика на задній бампер, тому що система буде сприймати запасне колесо, як перешкоду. Конструктивні особливості транспортних засобів - основний критерій вибору парктроніка.

Залежно від методів монтування паркувальні радари діляться на:
- врізні. Вони кріпляться в просвердлені заздалегідь отвори. У комплектацію врізних парктроніків входить фреза потрібного діаметру. Після установки датчики фарбують у відповідний колір, в результаті чого вони майже непомітні на загальному тлі авто. Роз'єми датчиків герметичні, їх легко відключати від проводів в разі потреби (заміна несправного датчика або бампера). Даний вид кріплення найбільш поширений серед наших автолюбителів.
- накладні. Монтування здійснюється шляхом приклеювання датчиків на бампер. При цьому варто ретельно очистити і знежирити поверхню, на яку проводять кріплення приладів.
- підвісні. Кріплять на кронштейні знизу заднього бампера.

Кожен власник авто повинен визначити, яка зона авто найбільш вразлива і встановити датчик. Фахівці радять монтувати не тільки задній парктронік, але і передній. Деякі умільці встановлюють паркувальні датчики безпосередньо в простір фар. Пристрій менш помітно і прекрасно захищено від зовнішніх впливів.
За методами оповіщення паркувальні системи діляться на:
- звукові парктроніки (без дисплея);
- візуальні;
- комбіновані.

Ця градація умовна, оскільки залежить від наявності конкретного індикатора попередження про небезпеку. Системи без дисплея оснащуються пристроєм (біпером), яке видає переривчастий звук різної частоти. Біпер прискорює звуковий сигнал за ступенем наближення до перешкоди. У системах з 6 датчиками і більше може бути кілька біперів - один відповідає за задній бампер, інший за передній. Деякі пристрої запрограмовані на голосове повідомлення. Візуальні індикатори дистанції для паркувального радара можуть бути виконані по-різному. Їх можна встановити на задньому склі або стелі в салоні авто, на торпедо, прикріпити до дзеркала заднього виду.
Типи індикаторів:
- світлодіодний індикатор (триколірний),
- світлодіодний дисплей (три- або чотириколірний),
- двоколірний світлодіодний двосторонній монітор,
- багатофункціональний РК-дисплей (показує не тільки перешкоди, але і поточний час, дату, термічні показники в салоні авто і на вулиці),
- дзеркало заднього виду з інтегрованим кольоровим дисплеєм;
- двосторонній РК монітор,
- на дисплей магнітоли (якщо система паркування передбачає установку камери заднього виду).
У комплект будь-якої моделі Паркувальні системи входять блок управління, датчики з проводами, інструкція і схема монтажу, фреза для пластику. Вибираючи парктронік, особливу увагу слід приділяти відповідності можливостей приладу місцевих кліматичних умов. Він повинен підходити за характеристиками до погодних змін зони, де буде експлуатуватися. Встановивши паркувальний радар, власник транспортного засобу повинен стежити за робочим станом пристрою. На достовірність і правильність роботи датчиків може впливати налиплий сніг, зайва волога, бруд що накопичився, мороз. Існує кілька ситуацій, коли пристрій може показувати недостовірні дані. Такий казус може статися, якщо поверхня перешкоди відображає хвилі, минаючи датчики парктроніка (наприклад, гладка горизонтальна труба), матеріал перепони поглинає ультразвукові хвилі, коли йде сильний дощ. Пам'ятайте, що парктронік - це допоміжний пристрій, тому берегти авто і контролювати дорожню ситуацію зобов'язаний водій авто. Маневрувати на парковці потрібно при невисокій швидкості, навіть з встановленим новітнім паркувальним радаром.
Читати інші статьи...

