Заміна сальників клапанів (маслозйомних ковпачків) своїми руками: покрокова інструкція
13.01.2022
Сальник клапанів виконує захисну функцію. Щільно прилягаючи до клапана, деталь пропускає до нього лише ту кількість оливи, яка необхідна для змащення. Надлишки рідини залишаються зовні.
При виготовленні цієї запчастини використовується гума, яка з часом може втратити свою еластичність. Через це надходження оливи значно збільшується, двигун починає споживати її у більшій кількості. Для запобігання таких проблем достатньо лише замінити застарілі деталі. І у цій статті ви дізнаєтесь, як зробити все правильно.

Змінюємо сальники клапанів: покрокова інструкція
Перше, що потрібно зробити – купити нові маслозйомні ковпачки. Дотримуючись техніки безпеки, рекомендується зняти клеми акумулятора для знеструмлення машини. Далі можна приступити до більш складних процесів, дотримуючись такого порядку:
від'єднати контакти від котушки запалювання та відкласти їх;
- від'єднати гумові трубки, що йдуть від клапанної кришки, після чого послабити гвинти та викрутити їх;
- зняти клапанну кришку (для цього потрібно докласти зовсім небагато зусиль);
- зняти свічки, вставивши оливний щуп у спеціальний отвір;
- використовуючи ріжковий або накидний ключ, відкрутити зірочки;
- зняти бугеля кріплення валів, дотримуючись порядку ослаблення (спочатку перший, що знаходиться біля зірочок, а потім решту).
Порада №1
Для дрібних деталей, які доведеться зняти, бажано заздалегідь підготувати ємність, куди можна буде їх акуратно скласти. Це дозволить нічого не загубити і швидко повернути все на свої місця.
Порада №2
Зробіть мітки на ланцюгах та зірочках за допомогою звичайної фарби. Це зафіксує положення зубів у ланцюгу та запобіжить помилкам при збірці.

Тепер настав час зняти зірочки з посадкових місць. Перша без проблем вийде в області бічної кришки, якщо заздалегідь буде знятий датчик положення валу. Потім звільнені від бугелів вали потрібно підняти викруткою і дістати їх із зірочок. Залишається лише закріпити ланцюг у невеликому натягу.
Приступаємо до зняття блискучих стаканчиків (з магнітом ви зробите все швидше) і пружин. Важливо не забути розсухарити клапан, роблячи це лише на першому та четвертому циліндрах (саме в них розташовується поршень у верхньому положенні). На відповідний отвір у ГБЦ кріпимо крайній кронштейн одним болтом, а іншим натискаємо на шайбу з невеликим ривком до упору. Так звані сухарики звільняються, після чого їх можна прибрати невеликою магнітною викруткою.
Видаляємо пружини з шайбою зверху і ось, нарешті, нам вдалося дістатися ковпачків! Справа залишається за малим:
- вийняти круглогубцями старі ковпачки;
- встановити нові деталі, які заздалегідь змащені моторною оливою;
- запресувати їх остаточно тим же розсухарувачем, що був використаний раніше;
- повернути на колишнє місце пружини та засухарити;
- засухарити клапани, перевести поршні другого та третього у верхнє положення, а потім повторити свої дії;
- зібрати двигун у зворотному від розбору порядку (повертаємо все на свої місця та прикручуємо деталі, що були відкручені);
- встановити нові прокладки, зарядити та приєднати акумулятор, запустити двигун.

Висновок
У разі зносу сальник клапана повинен своєчасно замінюватися. Кожен автомобіліст може самостійно провести встановлення нових деталей. Головне – запастися терпінням, вільним часом та новими запчастинами. З останнім якраз і допоможе наш інтернет-магазин Drossel. Швидко підібрати все необхідне для ТО можна, клікнувши за цим посиланням:
Тут ви зможете купити маслозйомний ковпачок і знайти безліч інших автозапчастин за вигідними цінами. Замовлення доставляються швидко і по всій території України. Чекаємо на ваші відгуки!
Читати інші статьи...