Як перевірити справність бігунка розподільника запалювання?
18.12.2020
Бігунок розподільника запалювання (називається ще ротором трамблера) – пластикова деталь, яка встановлюється на валу розподільника і виконує функцію утримувача для головного контакту.
У процесі обертання один з його контактів стикається з бічними клемами кришки. Завдяки цьому відбувається почергова передача імпульсів високої напруги на дроти, а потім – на свічки. Утворюється іскра і суміш, що стиснута в камері згоряння, запалюється.
Про несправності бігунка
Виникають складності при спробі завести мотор? Можливо, вся справа в роторі, який вийшов з ладу і перестав функціонувати в повній мірі. При справному бігунку запалювання навпаки – двигун працює стабільно і безперебійно.
Виділимо основні «симптоми» зламаної деталі:
- проблеми із запуском двигуна;
- нестабільна іскра на свічках запалювання;
- зміна кольору іскри (з характерного синюватого на жовтий).
Основним видом несправності є пробій. Він буває як зовнішнім, так і внутрішнім. Перший легко визначити при візуальному огляді, а ось другий перевіряється можливістю утворення іскри.
Металізація каналу сприяє пробою. В якості профілактики її потрібно діагностувати на постійній основі. Зробити це досить легко, необхідно всього лише скористатися мультиметром або іншим подібним приладом.
Способи перевірки
Наше завдання – перевірити наявність будь-якого напруження. Спочатку потрібно зняти кришку розподільника запалювання, відстебнув викруткою або руками дві засувки. Далі можна приступати до перевірки ротора, дотримуючись наступного плану:
- оголити контакт проводу запалювання, зсунувши гумовий ковпачок;
- піднести його до центральної пластини;
- запустити мотор.
Якщо згодом між контактом і пластиною почнеться іскроутворення, то стане зрозуміло, що бігунок запалювання пробитий і вимагає негайної заміни, ремонту.
Розряду між цими двома елементами не сталося? Тоді продовжуємо перевірку!
Тепер потрібно зняти бігунок, потягнувши вгору, і приступити до наступних маніпуляцій:
- озбройтеся проводом, намотайте його однією зачищеною стороною на розносну пластину ротора, а інший кінець направте до маси;
- методом, що був описаний раніше, наблизьте наконечник проводу запалювання в бік центральної пластини.
Між двома елементами ви повинні помітити іскру. Якщо цього не відбулося, то можна не сумніватися в поломці компонентів бігунка. Вихід із ситуації той же – покупка нової деталі.
Регулярна діагностика автомобіля дозволить уникнути аварійних ситуацій і продовжить його експлуатаційний термін. Швидко підібрати все необхідне для ремонту підвіски можна клікнувши за цим посиланням:
Інтернет-магазин Drossel пропонує купити якісні автозапчастини за доступними цінами. Виникли питання? Отримайте можливість швидше визначитися з вибором, зв'язавшись з нашими менеджерами по телефону!
Читати інші советы...